Cielená reklama na VKontakte - krok za krokom algoritmus na vytváranie efektívnej reklamy. Cielená reklama na VKontakte

Dva fakty. Po prvé: VKontakte je najobľúbenejšia sociálna sieť na Runete. Po druhé: na internete je veľa anti-prípadov o reklame VKontakte - o tom, aká je neúčinná.

Naznačuje sa jednoduchý záver: nie každý dokáže kompetentne nastaviť cielenú kampaň od nuly. V tomto príspevku som sa pokúsil odhaliť všetky nuansy a funkcie reklamného účtu VKontakte, aby aj začiatočník mohol nastaviť efektívne zacielenie.

kde začať?

Rozhodnite sa pre svoje cieľové publikum

Získajte relevantné údaje z Yandex.Metrica alebo Google Analytics (karta „Publikum“ v ľavom menu). Ak neexistujú žiadne informácie o cieľovom publiku, musíte si vytvoriť hypotézu o tom, kto by mohol byť váš potenciálny kupujúci.

Keď ste sa rozhodli pre vašu cieľovú skupinu, vyberte si možnosti umiestnenia reklamy. Budete inzerovať svoju komunitu VKontakte alebo prilákať používateľov na stránku, aby vykonali konverziu?

Potom vytvorte celkový rozpočet pre reklamnú kampaň. Nezabudnite si tiež vyčleniť testovací rozpočet, pretože kampaň nemôžete spustiť bez testu. Najprv musíte skontrolovať svoje publikum, bannery a všetky nastavenia. Pamätajte, že testovanie trvá najmenej 2-3 dni.

Ako vypočítať svoj rozpočet?

Na výpočet potrebujete poznať vzorce a ukazovatele, ktoré sa používajú v cielenej reklame:

  • CPC – platba za kliknutie;
  • CTR - miera prekliku, definovaná ako pomer počtu kliknutí k počtu zobrazení, meraná v percentách;
  • CPM - platba za zobrazenia (na VKontakte platíte za 1 000 zobrazení);
  • CR je konverzný pomer.

Na výpočet rozpočtu môžete použiť dva vzorce podľa toho, aký typ platby použijete:

  1. Rozpočet = cena za 1 000 zobrazení (CTZ) / 1 000 x počet zobrazení.
  2. Rozpočet = cena za kliknutie (CZK) x počet kliknutí.

Kde môžem získať CTR potrebnú na výpočet? Ak je toto vaša prvá kampaň, použite priemernú hodnotu pre VKontakte (pre upútavky - 0,03%, pre informačný kanál - o niečo vyššia). V budúcnosti použite aritmetický priemer uskutočnených kampaní.

Na výpočty budete potrebovať aj tieto vzorce:

  1. Zobrazenia = kliknutia / MP.
  2. CTR = kliknutia/zobrazenia.
  3. Kliknutia = zobrazenia x MP.
  4. Cena za 1 000 zobrazení (CTZ) = rozpočet / počet zobrazení x 1 000.
  5. Cena za kliknutie (CZK) = rozpočet / počet kliknutí.
  6. CR (konverzný pomer) = počet konverzií / počet kliknutí.

Odoslať

Naši odberatelia vždy získajú viac.

Keď máte všetko vypočítané, môžete prejsť na reklamný účet VKontakte a vytvoriť bannery a zacielenie.

Môžete to však urobiť inak. Najprv prejdite na svoj reklamný účet, nastavte približné zacielenie, aby ste pochopili, aká bude približná cena za kliknutia alebo zobrazenia, a potom urobte všetky výpočty a začnite vytvárať bannery a dolaďovať zacielenie.

Ako nastaviť náklady na reklamu?

V skutočnosti všetky nastavenia publika ovplyvňujú náklady na reklamu. Zmena aspoň jedného vedie k zmene celkovej sumy. VKontakte vždy zobrazuje dosah cieľového publika, ktorý zodpovedá vašim parametrom a odporúčanú cenu v pravom rohu reklamného účtu.

  1. Spodná čiara. Za túto cenu môžete osloviť približne 70 % publika.
  2. Horná hranica. Za túto cenu môžete osloviť viac ako 90 % publika.

Nie je možné osloviť 100 % celého publika. Nie všetci používatelia VKontakte sa pravidelne prihlasujú do siete, čo znamená, že budú môcť vidieť vašu reklamu.

Čo si vybrať: platiť za kliknutie alebo za zobrazenie?

Všetko závisí od konkrétnej reklamnej kampane: spôsob platby ovplyvňuje veľa faktorov. Ak však cielenie ešte len začínate ovládať, odporúčam vám zvoliť platbu za kliknutie. Týmto spôsobom budete platiť iba za konkrétne kliknutia na vašu reklamu. Ak sa rozhodnete zaplatiť za 1 000 zobrazení, riskujete, že pri zle nastavenom zacielení stratíte rozpočet.

Nezabudnite nastaviť limity pre všetky reklamy. To vás ochráni pred zbytočnými odpismi a pomôže vám kontrolovať rozpočet.

Ako pracovať s reklamným účtom VKontakte?

Kliknite na „Cielené reklamy“ a vyberte „Vytvoriť reklamy“.

Zoberme si tri hlavné možnosti umiestňovania reklám (VKontakte ponúka aj reklamu v aplikácii VKontakte, ale toto je téma pre samostatný príspevok):

  1. komunity.
  2. Uverejnite v komunite.
  3. Externá stránka.

1. Komunitná reklama

Kliknite na položku „Komunita“ a v okne, ktoré sa otvorí, vyberte skupinu alebo stránku, ktorú chcete inzerovať. Kliknite na Pokračovať.

Existujú štyri formáty reklamy, ktoré môžete použiť na propagáciu komunít:

  1. Obrázok a text.
  2. Veľký obrázok.
  3. Propagácia komunít.
  4. Špeciálny formát.

Všetky formáty, okrem špeciálneho, sa používateľovi zobrazia vľavo - pod ovládacím panelom. Preto je tento typ reklamy, nazývaný aj TGB – textovo-grafický blok, dostupný len pre desktop. Reklamy v týchto formátoch majú spoločnú aukciu.

Obrázok a text

Formát reklamy:

  • názov - do 33 znakov;
  • popis - do 70 znakov;
  • obrázok - veľkosť 145x80 pixelov.

Tento formát reklamy sa často používa, keď jeden obrázok nestačí, je potrebné pridať popis inzerovaného objektu. Tu sa odporúča použiť výzvu na akciu nielen na informovanie používateľa, ale aj na povzbudenie, aby klikol na reklamu, aby vykonal požadovanú akciu: pripojiť sa ku komunite, kúpiť si produkt atď.

Veľký obrázok

Formát reklamy:

  • názov - do 33 znakov;
  • obrázok - veľkosť 145 x 165 pixelov.

Ak používate tento typ reklamy, je dôležité nájsť vhodné obrázky, pretože ľudia najprv venujú pozornosť obrázku. V tomto formáte je základom reklamy obrázok. Takéto bannery priťahujú väčšiu pozornosť.

propagácia komunity

Formát reklamy:

  • Obrázok - veľkosť 145x145 pixelov.
  • Názov je nezmenený. Tu sa automaticky pridá názov vašej komunity. Ak je však názov dlhší ako 33 znakov, text sa odreže. Niekedy sa pri inzercii komunity v tomto formáte odporúča dočasne zmeniť názov na kratší, aby reklama vyzerala dobre.
  • Počet predplatiteľov.
  • Tlačidlo Prihlásiť sa na odber.

Banner tiež uvádza, koľko odberateľov je vo vašej komunite, ale údaje sú zaokrúhlené nahor. Okrem toho je tu tlačidlo „Prihlásiť sa na odber“, aby sa používateľ mohol stať členom komunity jediným kliknutím, čím sa eliminuje ďalší krok, ktorý je potrebné pre vstup do komunity. Ak ste však práve začali propagovať svoju komunitu a nie je v nej veľa členov, tento údaj o počte odberateľov môže používateľov odradiť.

Špeciálny formát

Špeciálny formát reklamy pre komunity je pridelený ako samostatná aukcia. Takéto reklamy súťažia o zobrazenie iba s reklamami z iných komunít rovnakého formátu. Reklamy špeciálneho formátu sa zobrazujú v informačnom kanáli používateľa VKontakte.

V prípade použitia špeciálneho komunitného reklamného formátu musí mať obrázok kontrastné pozadie, to znamená, že použitie svetlých odtieňov pozadia a bielej je neprijateľné.

Formát reklamy:

  • obrázok - veľkosť 256x256 pixelov;
  • názov sa nemení, názov vašej komunity sa automaticky aktualizuje; V predvolenom nastavení môže názov obsahovať iba 33 znakov, ale v skutočnosti je názov skrátený na 15 znakov;
  • údaj o počte predplatiteľov.

2. Inzerovanie príspevku v komunite

Najnovšie VKontakte pridal novú sadu nástrojov – teraz môžete inzerovať nielen konkrétne príspevky z vašej komunity, ale aj vytvárať skryté príspevky. Ten bude inzerovaný v informačnom kanáli používateľa, ale nebude zverejnený v komunite.

Čo si vybrať, závisí od vašich cieľov. Ak máte napríklad v blízkej budúcnosti iba jeden príspevok s dôležitými informáciami, môžete ho uverejniť v komunite a následne spustiť reklamnú kampaň.

Ak potrebujete inzerovať veľa produktov, ale nechcete upchať komunitný kanál, použite skryté príspevky. Okrem toho môžete vytvoriť nie jeden, ale niekoľko bannerov pre jednu cieľovú skupinu na vykonanie testovania. V tomto prípade sú vhodné aj skryté stĺpiky.

Ak vytvárate reklamu pre existujúci príspevok v komunite, jednoducho skopírujte a vložte odkaz na tento príspevok do prázdneho okna a kliknite na „Pokračovať“. Tým sa otvoria všetky nastavenia zacielenia pre vašu reklamu.

Ak potrebujete skrytý príspevok, kliknite na „Vytvoriť príspevok“, vyberte komunitu, pre ktorú vytvoríte reklamu, a začnite vytvárať príspevok.

Ak chcete vytvoriť takéto reklamy, musíte poskytnúť odkaz na stránku lokality, na ktorú chcete viesť používateľov. Doména bude automaticky stiahnutá. Kliknite na „Pokračovať“ a pokračujte vo vytváraní reklamy.

  • veľký obrázok;
  • obrázok a text.

Keď sa rozhodnete pre svoju kreatívu a zostavíte skvelú reklamu, môžete začať nastavovať cielenie.

Nastavenie možností zacielenia

V prvom rade si vyberte tému inzerátu a podsekciu, do ktorej patrí váš inzerát. Môže existovať niekoľko podsekcií. Tieto parametre sú vyplnené pre moderátorov. To, čo si tu vyberiete, neovplyvní vaše nastavenia publika. Niektoré typy reklamy musia obsahovať aj vekové obmedzenia.

Všetky ďalšie nastavenia sa už vzťahujú na publikum, ktoré si vyberiete na zobrazovanie svojich reklám.

1. Geografia používateľov

Stĺpec „Okrem“ je potrebný na odstránenie niektorých osád z inzercie. Napríklad zvolíte široké zacielenie pre celé Rusko, ale vylúčite Moskvu a Petrohrad.

V stĺpcoch „Okresy“, „Stanice metra“, „Ulice“ môžete určiť konkrétne miesta, kde používatelia uvidia reklamu. Napríklad inzerujete obchod nachádzajúci sa v Akademickej štvrti v Moskve. Za potenciálnych kupcov môžete považovať obyvateľov danej oblasti.

2. Demografia publika

Vyberte pohlavie a vek cieľového publika. Príslušné údaje sú prevzaté zo stránok používateľov. Ale nie každý o sebe vypĺňa kompletné údaje, takže pri výbere napríklad zacielenia na ženy vo veku 25-35 rokov neberiete do úvahy ženy, ktoré neuviedli pohlavie alebo vek. Pre presnejšie zacielenie na cieľovú skupinu sa odporúča použiť iné parametre.

Možnosť Narodeniny môže byť užitočná pre niektoré produkty a služby. Ľuďom, ktorí majú čoskoro narodeniny, teda môžete ponúknuť nákup darčekov so špeciálnou zľavou. Existujú prípady, keď toto nastavenie skutočne fungovalo.

Kampaň Nescafe zameraná na ženské používateľské mená a mestá zaznamenala za mesiac viac ako 1 milión videní.

Používateľ si svoj rodinný stav volí samostatne. Túto možnosť možno tiež úspešne využiť. Ak je napríklad navrhnutá dievča, zmení svoj rodinný stav na „Zasnúbená“ a okamžite sa jej začnú zobrazovať reklamy na svadobné šaty, stylistov a fotografov.

3. Záujmy používateľov

V tomto bloku sa konfigurujú rôzne záujmy. Môžete si vybrať jeden záujem pre každú reklamu a sledovať odozvu alebo kombinovať možnosti, aby ste zúžili svoje cieľové publikum. Svoje publikum však príliš nezužujte! Ak vyberiete dva alebo viac parametrov, vaše zacielenie bude zahŕňať iba tých používateľov, ktorí zodpovedajú všetkým vybraným parametrom naraz, a nie iba jednému z nich.

Parameter „Záujmy“ sú záľuby špecifikované používateľom na jeho stránke. Záujmov je veľa, začnite písať ten, ktorý chcete do poľa a automaticky sa zobrazí, ak je v zozname.

Poradenstvo. Pamätajte, že používatelia nie vždy vypĺňajú svoje záujmy. A aj keď ich vyplnia, buď ich v budúcnosti nezmenia, alebo to urobia veľmi zriedka. Preto zacielenie na záujmy nemusí vždy priniesť očakávané výsledky.

Je lepšie použiť "Kategórie záujmov". Vypočítavajú sa na základe interakcie používateľa s komunitami VKontakte a externými stránkami na rôzne témy. Teraz nie je veľa kategórií záujmov a sú dosť všeobecné. Tím VKontakte čoskoro sľubuje rozšírenie tohto zoznamu pridaním užších kategórií.

4. Komunity používateľov

Ďalšou zaujímavou možnosťou nastavenia reklám sú „komunity“. Tu môžete vybrať ľubovoľné komunity, v ktorých sa podľa vás môžu nachádzať potenciálni zákazníci. Napríklad, ak sú vašim publikom účtovníci, s najväčšou pravdepodobnosťou sa prihlásia na odber účtovnej verejnosti, pretože je pre nich dôležité držať krok so správami o zmenách v legislatíve.

Venujte pozornosť počtu predplatiteľov, ich aktivite v rámci verejnosti a frekvencii vydávania materiálov. Ak bol posledný príspevok v komunite pred šiestimi mesiacmi, je nepravdepodobné, že by bol zaujímavý.

Poradenstvo. Používajte služby analýzy – existujú platené a bezplatné, ktoré vám pomôžu presnejšie segmentovať publikum. Služby analýzy vám tiež umožňujú zbierať predplatiteľov komunít na požadovanú tému a identifikovať medzi nimi aktívnych, ktorí sú členmi niekoľkých komunít.

Možnosť „Vylučuje“ vám umožňuje odstrániť zo zacielenia tie komunity, ktorým nechcete robiť reklamu. Často tu označujú svoju komunitu, ktorej odberatelia už poznajú novinky a akcie.

5. Aplikácie a webové stránky

Tu môžete uviesť stránky, na ktorých sa používateľ prihlasuje prostredníctvom svojho účtu VKontakte alebo pomocou rôznych aplikácií, ktoré návštevník používa. Môžu byť vylúčené zo zacielenia.

VKontakte vám tiež umožňuje vybrať náboženskú príslušnosť používateľa.

Ak označíte cestovateľov, služba zhromaždí všetkých používateľov, ktorí za posledný rok navštívili webovú stránku VKontakte aspoň z dvoch rôznych krajín.

6. Vzdelávanie a práca

Pri výbere stredného alebo vysokoškolského vzdelávania vám služba umožňuje vybrať konkrétne vzdelávacie inštitúcie a čas štúdia.

Môžete tiež vybrať pozície používateľov. Údaje pre toto nastavenie sa zhromažďujú z osobných stránok používateľov.

7. Ďalšie možnosti

Zariadenia, operačné systémy a prehliadače používané používateľmi je možné vybrať zo zoznamu. Stačí začať zadávať požadovaný parameter.

Pozrime sa však bližšie na publiká na opätovné zacielenie.

Toto je veľmi dôležitý parameter, ktorý by ste určite mali použiť, ak máte vlastnú webovú stránku.

Ako funguje retargeting?

Retargeting- nástroj, ktorý vám umožňuje zobrazovať reklamné materiály používateľom, ktorí už poznajú produkt alebo službu alebo už stránku navštívili.

Retargeting vám umožňuje vyhnúť sa premeškaniu „teplých potenciálnych zákazníkov“. Ak teda osoba prišla na stránku z kontextovej reklamy, pozrela si produkt alebo ho dokonca pridala do košíka, ale nakoniec nekúpila, retargeting VKontakte pomôže „dohnať“ používateľa na sociálnej sieti. Týmto spôsobom zvýšite konverzie na stránke.

Pre VKontakte je lepšie zhromaždiť publikum najmenej 1 000 ľudí, ale je lepšie začať s 3 000 alebo viacerými používateľmi.

Pre nastavenie retargetingu je potrebné vygenerovať retargetingový kód (alebo pixel) a vložiť ho na váš web. Potom bude VKontakte schopný zbierať návštevníkov stránok, aby ste ich v budúcnosti mohli dohnať reklamou.

Ak chcete vytvoriť pixel, musíte vykonať tri jednoduché kroky:

  1. Zadajte názov pixelu.
  2. Zaregistrujte doménu stránky, kam chcete vložiť kód.
  3. Vyberte tému stránky.

Teraz musíte skopírovať výsledný kód a vložiť ho na web medzi značky A. Ak nemáte prístup ku kódu stránky, kontaktujte svojich systémových administrátorov (alebo vývojárov).

Kým nenainštalujete pixel, bude mať stav „nefunkčný“. Po inštalácii sa stav zmení na „funguje“. Odtiaľto môžete začať vytvárať a prispôsobovať publiká na opätovné zacielenie.

opätovné zacielenie na publikum

Publikum je prispôsobiteľná používateľská základňa VKontakte, na ktorú môžete zacieliť svoje reklamy. Publikum je možné naplniť dvoma spôsobmi:

  • načítať zo súboru;
  • získať z webu pomocou pixelu VKontakte.

Ak chcete vytvoriť cieľové publikum, musíte prejsť na kartu Publikum a vybrať možnosť Vytvoriť publikum.

V okne, ktoré sa otvorí, služba ponúka dve možnosti zhromažďovania publika: pomocou pixelu alebo nahraním súboru.

Ako vytvoriť publikum pomocou pixelu na opätovné zacielenie?

Pomocou pixelu môžete vytvoriť dva typy publika:

  • všetci návštevníci stránky;
  • používateľov, ktorí navštívili jednotlivé stránky.

Ak chcete vytvoriť publikum všetkých návštevníkov webu, musíte:

  1. Zadajte názov publika.
  2. Z rozbaľovacieho zoznamu vyberte predtým vytvorený pixel.
  3. Zadajte pravidlo „Všetci návštevníci stránok“.
  4. Vyberte časové obdobie, za ktoré potrebujete údaje: za celý čas, za mesiac alebo deň. Časové obdobie je možné kedykoľvek v budúcnosti opraviť.
  5. Zachráňte svoje publikum.

Ak chcete vytvoriť publikum používateľov, ktorí navštívili jednotlivé stránky, musíte:

  1. Zadajte názov publika.
  2. Vyberte pixel.
  3. Vyberte pravidlo Používatelia, ktorí navštívili konkrétne stránky.
  4. Zadajte časový interval.

    Potom môžete vybrať potrebné parametre. Tu môžete uviesť používateľov, ktorí navštívili konkrétnu stránku webu, napríklad kartu produktu. Na to je potrebné do prázdneho okna vložiť odkaz na konkrétnu stránku a z rozbaľovacieho zoznamu vybrať príslušné pravidlo – záleží od odkazu, či sa zmení alebo nie.

  5. Zachráňte svoje publikum.

Ako vytvoriť publikum pomocou zoznamu?

V okne, ktoré sa otvorí, stačí vybrať zdroj „Načítať zo súboru“. Ďalej musíte vybrať súbor v počítači a nahrať ho na svoj reklamný účet. VKontakte vám automaticky nájde používateľov na základe poskytnutých údajov.

Aké údaje sa systém „učí“?

  • emailové adresy;
  • telefóny;
  • ID používateľov.

Upozorňujeme, že nahrané zoznamy musia byť v súlade

stupeň: 4

Čo môžem povedať, zacielenie na VK a to je všetko... Drahé ako v priamych správach, ale efektívne :). Skutočne, cenovka nie je pre mňa zlá, no napriek tomu je veľmi efektná a obálka poteší každého, najmä ak sa nájde niekto, kto ju založí (odborníkov nájdete, je ich dosť). Ale sú tu aj nevýhody - adblock bloky, reklama nie je veľmi nápadná a to je hlavná nevýhoda a veľa peňazí môže ísť dole vodou a preto si treba vybrať aj obrázok, ktorý je veľmi provokatívny a nápadný. Skratka ano, nie je to riesenie pre kazdeho a ak mas web tak je lepsi direct, ale ak mas aplikaciu VK atd.... da sa to aj tak. Podstata je v skratke toto - dobre riesenie pre vselijake aplikacie atd a celkovo velmi zle riesenie pre stranky (bez ohladu na to ake stranky), ale toto je cisto moj subjektivny nazor, mozno sa niekto posunie stránku takým spôsobom, že sa zdá byť efektívna, ale v mojich rukách to tak nie je.

stupeň: 4

Kvôli svojim aktivitám som študoval cielenú reklamu na VKontakte. V zásade platí, že ak vyladíte ciele reklamných kampaní, môžete dosiahnuť dobré výsledky. Dobré, ale nie pôsobivé. Tu potrebujete jasnú stratégiu, ako sa hovorí, musíte osobne poznať cieľové publikum. Ak sa napríklad odchýlite od vekovej kategórie, okamžite riskujete stratu rozpočtu. Pri nastavovaní odporúčam venovať pozornosť všetkým bodom zacielenia, čo najpresnejšie ich vyplniť a vyleštiť – takto nejako zabezpečíte, aby sa vaša reklama dostala k smotánke cieľovky. Je dobré, ak je CTR vašej reklamy viac ako 0,3 %, od 0,1 do 0,3 % si vyžaduje zlepšenie, čokoľvek menšie možno bezpečne vylúčiť. Vo všeobecnosti nástroj v zásade funguje, ale je rozmarný a nie je vhodný pre všetky tovary a služby.

stupeň: 5

Keďže sociálne siete sa stali čímkoľvek iným, len nie prostriedkom komunikácie, aktívne sa využívajú na propagáciu akýchkoľvek komerčných projektov. VK bol v tomto smere obzvlášť úspešný, napriek všetkým tvrdým opatreniam administratívy, ktoré poznám z prvej ruky. VKontakte je obzvlášť pozoruhodný pri umiestňovaní cielenej reklamy, najmä preto, že na to neexistuje žiadny zákaz, musíte zaplatiť iba za reklamný priestor - minimálne 100 rubľov, ale ak máte seriózne a ďalekosiahle plány, budete musieť rozložiť niekoľko tisíc na dosiahnutie požadovaného výsledku. A nebude to dlho čakať, vzhľadom na niekoľkomiliónové publikum siete.

stupeň: 1

Ak nechcete stratiť 500 rubľov, potom sa neobťažujte.
Na spustenie inzerátu požadujú od vás zálohu 500 rubľov a až potom sa rozhodnú, či sa inzerát zobrazí alebo nie. Inzerát ste podali 2x a administratíva vám napíše, že nemôže schváliť a odvoláva sa na nejaký bod. To je všetko. Hoci táto reklama nie je zákonom zakázaná, reklama Yandex Direct funguje úspešne.

stupeň: 4

Ako propagačný nástroj to nie je zlé, ale kontroverzné. Po prvé, toto je miestne publikum. Nie je možné tu propagovať seriózne produkty a moje reklamy sa zvyčajne stratia na pozadí tých najpopulárnejších.
Druhým je cielenie. V skutočnosti to nie je zlé, ale kvôli množstvu falzifikátov je ťažké nájsť dobré publikum sami, existuje tu však jeden vynikajúci program - CerebroTarget, len pre VK. Tam je hľadanie cieľového publika zjednodušené, vďaka tomu pri nastavovaní reklamnej kampane viete presne špecifikovať komunity, do ktorých majú potenciálni klienti patriť.
Po tretie, cielená reklama taká, aká je - ľudia jej nie vždy venujú pozornosť, dá sa to napraviť výborným bannerom a lákavými titulkami, ale opäť si to bude vyžadovať buď špeciálne zručnosti, alebo výdavky na špecialistov.

stupeň: 5

Keďže hlavným kontingentom kontaktov je mladá generácia, najobľúbenejšie produkty sú sezónne trendy. Priame zacielenie vám umožňuje oddeliť požadovaný segment tak, aby sa reklamy zobrazovali iba jemu. Pri kvalitnom prevedení je preklikovosť bannerov s CPM reklamou vysoká, čo vedie k zníženiu rozpočtu, zvýšeniu efektivity a predaja. S pomocou množstva nezávislých služieb tretích strán je ľahké sledovať prehľady o zobrazeniach, kliknutiach a cielených akciách, čo vám umožňuje spravovať reklamnú kampaň.
Cielenie vo VK vo všeobecnosti nemôžem nazvať všeliekom, aj keby som chcel, ale pri šikovnom prístupe je to veľmi užitočný nástroj na propagáciu všeobecne a v najpopulárnejšej sociálnej sieti u nás zvlášť.

stupeň: 5

Samotná služba je veľmi dobrá, s jej pomocou môžete propagovať ako samotné komunity, tak aj realizovať predaj v rámci sociálnej siete a náklady sa dajú minimalizovať v porovnaní s drvivou väčšinou reklamných služieb.
Malé a stredne veľké bannery sú najlepšou voľbou – náklady na ne sú nízke a dajú sa vizuálne navrhnúť atraktívne. Tu vám odporúčam venovať väčšiu pozornosť samotnému obrázku, text je lepšie minimalizovať. Je lepšie prejsť samotné obrázky cez niekoľko malých kampaní, aby ste sa rozhodli pre rámy, samotné obrázky, čo vám umožní zistiť tie najatraktívnejšie.
V texte je lepšie uviesť jedinečnú ponuku - akciu, zľavu, exkluzivitu produktu a pod. Len tak získate zadarmo. Hlavnou výhodou takejto reklamy je, že v prípade záujmu nespôsobuje vtieravosť a podráždenie, t.j. došlo k prechodu, potom s najväčšou pravdepodobnosťou bude výsledok požadovaný.

stupeň: 5

Pre väčší vplyv cielenej reklamy na VK používam niektoré konfiguračné nuansy.
Po prvé, keďže svoj rozpočet uprednostňujem alokovať najmä na zobrazenia a nie na kliknutia, zvyčajne nastavujem cenu za 1 000 zobrazení o 20 – 30 % nižšiu, ako je odporúčaná. CTR sa tým výrazne nezníži, ale výrazne ušetrí váš rozpočet.
Po druhé, nainštalujem prehliadače, v ktorých sa má táto reklama zobrazovať. Spravidla je to chróm, opera, líška. Explorer, Safari a hlavne náš Yandex/Amigo a ďalšie sú z hľadiska cielenia zbytočné prehliadače, je tam málo používateľov.
Po tretie, obmedzujem zobrazenia na 1 osobu. Aký má zmysel zobrazovať jednu reklamu viackrát jednej osobe, ak o ňu aj tak nemá záujem.
Po štvrté, neustále aktualizujem reklamy. Kreativita a neustále zlepšovanie sú predpokladom pre zapojenie používateľov.
Zameraním sa na tieto body sa mi darí zvyšovať mieru prekliku, znižovať náklady a vytvárať normálnu reklamnú kampaň s dosť vysokým konverzným pomerom.

stupeň: 5

Cielená reklama na VKontakte má dobrú návratnosť, ak na začiatku zacielite na publikum nie staršie ako 30 rokov. Samotné cielenie je normálne, vykonáva sa na základe údajov z osobných stránok používateľov, takže predaje sú v podstate „studené“.
Osobne radšej platím hlavne za zobrazenia, pretože cena za 1 klik je veľmi vysoká a s minimom sa zobrazí len málokedy. Navyše, pri impresiách svetlý banner vyvoláva túžbu vidieť, čo sa za ním skrýva, pretože cieľovú skupinu vyberám presne, takže na 1 posledné kliknutie je to predsa len ziskovejšie. Ďalším plusom dojmov je, že na ne neklikajú zbytočne ani roboti, pretože neviem, ako s tým VK bojuje.
Výhody takejto reklamy sú dobré, s priemerným rozpočtom sa zobrazenia dostanú k mnohým používateľom zo vzorky (ak nastavíte nízky rozpočet, zobrazenia budú chodiť častejšie tým istým ľuďom), takže šanca, že niekoho bude zaujímať banner sa zväčší.

stupeň: 5

Účinnosť cielenej reklamy pri predaji lacných produktov pre mládež (v cenovom rozpätí od 400 do 2 000 rubľov, drahšie sú iba sezónne exkluzivity) je oveľa efektívnejšia ako reklama v cieľových komunitách. Pri nastavovaní cielenia môžem označiť tých istých odberateľov záujmových verejných stránok a vyhnúť sa množstvu falzifikátov z dôvodu veku a nastavenia pohlavia a ako plus si môžem vybrať publikum na územnom základe. Z hľadiska efektivity - cca 1 cieľová akcia na každých 7-9 prechodov, z 1000 zobrazení niekoho zaujme cca 30-50 a klikne, takže výsledok je zrejmý.

Jediným menším negatívom, ktorý si všimnem, je, že takáto reklama nie je vhodná pre všetky produkty, ale existuje dostatok kanálov, nemali by ste sa obmedzovať iba na zacielenie na VK. Ale ako nástroj je veľmi dobrý, keď sa používa správne.

stupeň: 5

Osobitnú pozornosť si zasluhujú záujmy používateľov a ich členstvo v určitých komunitách – k tomu výrazne prispieva prísny multikriteriálny výber, vďaka ktorému sa reklama zobrazuje len tým, ktorým je ideálne určená, odkiaľ prichádza vyššia miera prekliku. V dôsledku toho mám vynikajúcu efektivitu.

Z formátov mi veľkú produktivitu ukázali veľké obrázky, ale keďže tam nemôžete pridať text, pridal som ho na samotný obrázok, ktorého chytľavosť v každom prípade upútala pozornosť. Exkluzívny formát je plytvanie rozpočtom. Dáva to zmysel, že iné obrázky sa v tom momente nezobrazujú, hodím obrázok, na pozadí tých chudobnejších to stále vyzerá výhodnejšie, takže pre mňa je to ešte výhodnejšie ako ukazovanie bez konkurentov. No malý banner je príliš neviditeľný, text číta málokto.

stupeň: 5

Prvá vec, ktorú chcem poznamenať, pokiaľ ide o cielenú reklamu na VKontakte, je, že by ste nemali šetriť peniaze. S kompetentným prístupom k reklamnej kampani však možno náklady ešte znížiť. Po prvé, osobne radím robiť vysokokvalitné reklamy a nastaviť kampaň nie podľa prekliknutí, ale podľa zobrazení – to je vo všeobecnosti lacnejšie a ak je reklamný materiál dobre zostavený a cielenie je urobené správne (hĺbkové prispôsobenie vám to umožňuje efektívne, neobmedzujú sa len na pohlavie a vekové charakteristiky a umiestnenie), potom sa budú často meniť.

Po druhé, musíte obmedziť počet zobrazení na 1 používateľa. Ak človeka po 100x ukázaní materiál nezaujíma, tak načo ho ukazovať ďalej, hlúpo odčerpávať rozpočet.

stupeň: 5

Keď som predával produkty cez cielenú reklamu na VK, zameral som sa na pomer impresie/konverzie. Aby som identifikoval najziskovejší okruh publika, vytvoril som niekoľko kampaní. Hlavným kritériom na rozdelenie, napríklad pri predaji detského oblečenia, bol vek (predvolené pohlavie je žena, to je elementárne) - urobil som kategórie od 20 do 25, 26-30, 31-35, 36-40 a 41-50 .
Paralelne som tiež vytvoril rovnaké kategórie, ale s prihliadnutím na „záujmy“ - špecifické pokrytie publika všetkých druhov skupín pre „mamičky“, niekde som zaznamenal svetonázor atď. Celkovo bolo asi 20 kampaní , všetky boli iné, rozpočet bol stanovený na základe počtu zobrazení, pretože náklady na prechod sú príliš drahé a banner by mal aj tak „vystreliť“.

Celkovo som na každú reklamu pridelil 100 rubľov (pre asi 11 000 zobrazení). Celkové náklady dosiahli 2 000 rubľov. Ale zarobil som na tom asi 80 tisíc a aj tak výsledok nie je taký vysoký, keďže rovnaké CTR pre 13 kampaní bolo menej ako 0,1% (a to je epický neúspech).
Štruktúru kampane ale vymyslel dokonale, takže na ďalšej zarobil viac, zatiaľ čo bol sezónny nápor na detské oblečenie. Reklama z tejto služby je teda veľmi zisková, len treba rozumne skúšať stratégie.

stupeň: 3

Chcem vám povedať o mojej nie príliš úspešnej skúsenosti s reklamou na VKontakte. Pointa je, že svoje bannerové reklamy môžete umiestniť na ľavú stranu stránky a uvidia ich všetci používatelia VK. A potom všetko závisí od nich a od toho, aké zaujímavé sú vaše reklamné ponuky. Faktom však zostáva, že vaša reklama bude na stránke vysielaná. Nedávno som si vytvoril blog a jeho propagácia na VK nemohla prísť v lepšom čase - túto sociálnu sieť napokon navštevujú denne tisíce ľudí. Bez rozmýšľania som previedol platbu za cielenú reklamu z WebMoney do VK. Ako píšu na VKontakte, „platíte iba za výsledky – skutočné kliknutia návštevníkov na reklamu. Zároveň rozhodujete o tom, koľko zaplatíte za reklamu, a nie ste nijako obmedzovaní pri výbere publika.“ Osobne som nastavil svoju reklamu na 2,42 rubľov za kliknutie, ako sa odporúča online. Minimálna suma na doplnenie je 100 rubľov. Bohužiaľ, počas týždňa mojej reklamnej kampane som nenašiel jediný odkaz na môj blog zo stránok VKontakte. Peniaze, považujte ich za vyhodené. VK odo mňa už nedostane ani cent, pokiaľ nepotrebujem zvýšiť svoje hodnotenie alebo dať niekomu krásny darček.

Ahoj! Ak sa rozhodnete nastaviť cielenú reklamu na VKontakte, okamžite vyvstane veľa otázok. Koľko peňazí potrebujete na spustenie reklamnej kampane? Ktoré nastavenia by som mal zvoliť a ktoré by som mal ignorovať na základe môjho vlastného projektu? Ako vybrať obrázky? Ktorý formát obrazu je najlepší? Čo je CTR a čo CPM, aký je rozdiel a čo si vybrať? Čo je retargeting a ako ho používať? Aby sme vás ušetrili od zbytočného rozruchu, všetky tieto a ďalšie otázky zvážime v tomto článku.

Skeptici povedia: „Skúsil som to! Cielená reklama nefunguje! Minul veľa peňazí." Milí súdruhovia, v rukách hrocha husle hrať nebudú! Skúsil som to a nefungovalo to, to neznamená, že to nefunguje. To znamená, že niekde sa stala chyba. Tisíce spoločností na VKontakte používajú tento nástroj a prijímajú klientov každý deň. Chce to len trochu trpezlivosti a zručnosti.

Zatiaľ tu je táto infografika:

Chcel by som tiež varovať ľudí, ktorí online reklamu len skúšajú. V prvom rade vám odporúčam taký reklamný kanál, ktorým by ste sa mali najskôr uberať. Cielená reklama je skôr „dlhodobá návštevnosť“ a v niektorých výklenkoch môže stále konkurovať kontextovej reklame v rýchlosti premeny návštevníka na kupujúceho. Vo väčšine prípadov je však lepšie začať s kontextovou reklamou a až potom prepojiť cielenú reklamu. A použitie kombinácie kontextovej reklamy + zacielenia VKontakte pomôže výrazne zvýšiť efektivitu. O tom budem hovoriť v nasledujúcom článku, pretože teraz bude ťažké hovoriť o všetkých jemnostiach, ale dám vám niekoľko pokynov. Takže, začnime.

Aby sme uľahčili navigáciu, podmienečne rozdelíme celý proces na 2 etapy. menovite:

  1. Príprava: základné pojmy, príprava na testovanie reklám, vytvorenie reklamného účtu.
  2. Nastavenie: Poďme si prejsť základné nastavenia cielenia, formáty reklamy, zostavenie testu obrázkov a nadpisov a tiež si vyberieme stratégie pre impresie či kliknutia.

Príprava a termíny

Trochu teórie a čísel:

CTR je pomer kliknutí a zobrazení, meraný v percentách. Napríklad z 1 000 zobrazení ste získali 20 kliknutí. 20/1000 x 100 = 2 %. Tento ukazovateľ je dôležité zvážiť pri výbere formátu reklamy založenej na zobrazení. Pri reklame na preklik to nie je až také dôležité, pretože... nemá to vplyv na cenu za kliknutie.

CZK – cena za prechod. Dôležité je vždy brať ohľad, inak môžete ísť do mínusu.

Vytvorenie reklamného účtu

V ponuke vľavo otvorte „Nastavenia“ a v dolnej časti vyhľadajte odkaz „Reklama“.

Kliknite na tlačidlo „Cielená reklama“. "Vytvoriť reklamu." Prvým krokom je vytvorenie reklamy, nie účtu. Navrhujem, aby ste teraz vytvorili reklamu, bez nastavovania akýchkoľvek nastavení, len aby ste mali reklamný účet.


Obrázky z varenia

Môžete si vybrať dve možnosti. Prvým je vyhľadávanie obrázkov sami na všetkých zdrojoch, ktoré máte k dispozícii (od fotobánk až po banálne vyhľadávanie obrázkov vo vyhľadávači), a potom si obrázky pripraviť vo Photoshope. Alebo môžete použiť toto megapohodlná služba, na začiatok bude stačiť bezplatná verzia. Nebudem sa teraz venovať službe; ak chcete, môžete na to prísť, je to intuitívne.

Testovanie obrázkov a nadpisov

Pre efektívnejšie nastavenie kampane je dôležité testovať obrázky a nadpisy. Musíme sa pripraviť na test. Test prebieha nasledovne.

  • Vyberte aspoň 5 obrázkov. Testujeme päť obrázkov s rovnakým názvom.
  • A prichádzame s minimálne 5 nadpismi. Testujeme päť nadpisov s rovnakým obrázkom.
  • Po otestovaní, na ktoré obrázky a nadpisy sa dalo najviac kliknúť, skombinujeme nadpis, na ktorý sa dá najviac kliknúť, a obrázok, na ktorý sa dá najviac kliknúť. Takto získame najefektívnejšiu reklamu.

V ideálnom prípade potrebujete otestovať aspoň 15 obrázkov a 15 nadpisov. Ale na pochopenie na prvýkrát stačí aj päť.

nastavenie

Dnes existuje 5 možností reklamného formátu pre stránku a skupinu.

  • obrázok a text. Používajú sa hlavne vtedy, keď potrebujete v inzeráte jasne vysvetliť, o čo ide;
  • veľký obrázok. Tento formát je dobrý, pretože púta pozornosť oveľa lepšie ako predchádzajúci. Existuje však významná nevýhoda - počet znakov je obmedzený, iba 25. Na obrázok môžete písať aj text, čo výrazne rozširuje možnosti tejto možnosti;
  • Exkluzívny formát. V tomto prípade bude vaša reklama vysielaná používateľovi v jedinej kópii bez konkurencie. Nevýhodou je, že je dvakrát drahší;
  • Propagácia komunít. Tento formát je vhodný len pre komunity; nemôžete pomocou neho inzerovať svoje stránky. Hlavným rozdielom je, že používateľ sa bude môcť pripojiť k vašej komunite bez kliknutia na odkaz. Priamo v reklame bude tlačidlo „Pripojiť sa“;
  • A nakoniec špeciálny formát! Ak je vaša cieľovka nad 100 tisíc, odporúčam vyskúšať! Nevysiela sa v ľavom stĺpci ako iné formáty, ale v informačnom kanáli používateľa, čo výrazne zvyšuje CTR. Táto možnosť funguje len pre komunity.

Výber predmetu inzerátu

Tento krok môžete v podstate preskočiť, ale je užitočné vybrať tému a podsekciu. Keď je téma a podsekcia nastavená, moderovanie prebieha rýchlejšie.

Výber geografie našej cieľovej skupiny

V tomto bloku si môžete vybrať mestá, v ktorých chcete inzerovať, oblasti, stanice metra a dokonca aj ulice vášho mesta. Je to potrebné, ak máte miestnu firmu, napríklad kaviareň. V tomto prípade sa musíte naladiť na úzky okruh ľudí, ktorí za vami nemusia cestovať cez pol mesta. Tu môžete odrezať aj nepodstatnú reklamu. Napríklad predávate nejaký vzácny produkt, ktorý ste predtým kúpili v Číne. V tomto prípade bude veľmi užitočné odrezať veľké mestá, pretože Už teraz majú celkom dobrý výber a ten istý produkt si môžu bez problémov kúpiť aj s doručením vo svojom meste a často lacnejšie. Ak to chcete urobiť, musíte v stĺpci „okrem“ vybrať mestá, ktoré chcete vylúčiť zo svojej reklamnej kampane.

Nastavenie demografických údajov

Všetko je jasné s pohlavím a vekom. Ale v tomto bloku sú veľmi zaujímavé nastavenia, napríklad narodeniny. Môžeme zaškrtnúť políčko narodenín. A do reklamy napíšte napríklad: „Na počesť narodenín zľava 10 %. Takéto reklamy zvyšujú mieru prekliknutia, pretože... personalizujeme ich. Výberom rodinného stavu môžete zlepšiť aj relevantnosť svojho RK. Napríklad nemá zmysel inzerovať zoznamku vydatým ľuďom. Teda aspoň často)

Záujmy

No konečne sme sa tam dostali :) Podľa mňa je to najdôležitejší a najužitočnejší blok v tradičnom cielení. Preto si o tom povedzme čo najpodrobnejšie. Tak, poďme.

Kategórie záujmov

Algoritmus VKontatka neustále počíta zapojenie každého konkrétneho používateľa do určitých kategórií príspevkov. Napríklad, ak osoba neustále lajkuje, komentuje alebo si prezerá konkrétnu tému, napríklad produkty a služby. S týmto nastavením budeme môcť zacieliť reklamu na tento segment používateľov! Super nie?! :)

komunity

Dokážeme zacieliť na segment publika, ktorý je súčasťou skupín našich konkurentov! Teda vlastne kradnutie zákazníkov konkurentom. No to nie je všetko! Naším potenciálnym klientom môže byť aj osoba, ktorá je členom záujmových komunít (napríklad ľudia, ktorí sú členmi podnikateľských komunít, sú potenciálnymi klientmi pre oblasť b2b služieb). Tu však musíte starostlivo vybrať komunity, na ktoré sa naladíte.

Zacielenie na aplikácie a webové stránky

Zacielením na konkrétne aplikácie môžete v určitých prípadoch dosiahnuť aj dobré výsledky. Napríklad pri reklame na hračku sa môžete zamerať na ľudí, ktorí už podobné hry hrajú.

Výnimka

Môžete napríklad vylúčiť ľudí, ktorí už sú vašimi odberateľmi.

Svetový pohľad

Tento blok nepoužívam, pretože to nebolo potrebné. Možno vám to bude užitočné.

Cestovatelia

Ak začiarknete toto políčko, reklamy sa budú vysielať ľuďom, ktorí označia svoje fotografie na rôznych miestach. Čo zvyšuje šance na nájdenie solventnejšieho publika.

Ďalší blok „Vzdelávanie a práca“

Cielením na profesie sa môžete aj dodatočne naladiť na publikum, ktoré bude mať o váš produkt alebo službu záujem. Napríklad ľudia, ktorí študovali vysoko platenú špecializáciu na niektorej z elitných univerzít, majú oveľa väčšiu pravdepodobnosť, že budú mať vysoký príjem ako učitelia základných škôl. To isté platí pre ľudí zastávajúcich určitú pozíciu alebo pracujúcich v určitej spoločnosti.

Extra možnosti

  • Retargetingové skupiny. Toto nastavenie si zaslúži samostatný článok. Stručne povedané, môžete zhromaždiť samostatnú používateľskú základňu, ktorej bude vaša reklama vysielaná. Dá sa to urobiť buď pomocou určitého softvéru, alebo najprv inštaláciou kódu opätovného zacielenia na váš web.
  • S výnimkou. Môžeme tiež vylúčiť ľudí, ktorých nechceme osloviť našimi reklamami. Napríklad pre ľudí, ktorí sú už prihlásení na odber našej komunity.
  • Zariadenia. Ak si tu vyberieme majiteľov zariadení Apple alebo majiteľov smartfónov, potom môžeme na platiace publikum zacieliť ešte presnejšie.

Zvyšné nastavenia v tomto bloku väčšinou ignorujem, jednoducho preto, že som sa s takýmito reklamnými kampaňami ešte nestretol.

Stanovenie ceny a lokality

Pre zobrazenia alebo pre konverzie?

Musíme zvoliť cenu za zobrazenia a za kliknutia. Pri správnom nastavení je reklama založená na zobrazeniach často efektívnejšia ako reklama s preklikom. Existujú však výnimky, povedzme, ak je vaše publikum nad 500 tisíc, má zmysel testovať reklamu na kliknutia. Odporúčam vybrať si reklamné platformy iba na VKontakte.

Náklady na prechod.

Hlavnou chybou začiatočníkov je, že nechávajú cenu, ktorú ponúka VKontakte. To je dôvod, prečo mnohí považujú reklamu VKontakte za neprimerane drahú. V skutočnosti sa musíte riadiť jednoduchým vzorcom: vydeľte navrhovanú sumu (kliknutia alebo na 1 000 zobrazení) približne 10. To znamená, že ak VKontakte odporúča cenu 12 rubľov za 1 000 zobrazení, môžete ju nastaviť na 1,2 rubľov. a ak sa výtlačky odskrutkujú normálne (aspoň 1 výtlačok za sekundu), necháme to tak. Ak nie, nastavíme cenu o niečo vyššie a tak ďalej, kým dojmy nedopadnú normálne.

Kliknite na „Vytvoriť reklamu“ a potom spustite reklamu na moderovanie.

S pozdravom Vladimír Kondratenko

V poslednej dobe sa ma pri konzultáciách čoraz častejšie pýtajú na cielenú reklamu na VKontakte.

Dobre, pozrime sa dnes na podrobný algoritmus pomocou živého príkladu a uvidíme, ako to funguje. Hneď poviem - ak si prečítate môj článok diagonálne a náhodne preletíte očami, nič sa nestane. Musíte ísť krok za krokom a pri nastavovaní reklamy VKONTAKTE si každý krok skontrolujte.

Prvá fáza: aké produkty a služby možno propagovať cielenou reklamou na VKontakte?

1) Nestojí viac ako 150 $ – toto je praxou overený cenový limit. Je váš produkt drahší? Nebudete to vedieť, kým nevyskúšate, ale zo skúseností je všetko, čo je drahšie ako uvedená cena, oveľa ťažšie a horšie sa prevádza.

2) Cielená reklama môže predávať LEN spotrebný tovar alebo služby. Ak má predávaný produkt, služba alebo značka skupiny fanúšikov, komunity, verejné stránky VKontakte, má zmysel to vyskúšať. Ak neexistujú zjavní priaznivci, nemusíte sa snažiť inzerovať. Semináre o menovej regulácii a kovových armatúrach určite NEBUDÚ fungovať (o tom sa nedávno diskutovalo).

Druhá fáza: čo si musíte pamätať pri vytváraní reklamnej kampane VKONTAKTE?

1) Kľúčom k úspechu cielenej reklamy je správny výber cieľového publika. Musíte poznať svojho spotrebiteľa zrakom! Pri určovaní cieľového publika neexistujú žiadne maličkosti! Ak vynecháte jeden bod, môžete premrhať svoj rozpočet. Ak sú napríklad hlavní spotrebitelia vášho produktu vo vekovej skupine od 30 do 40 rokov a vy sa rozhodnete rozšíriť sortiment na desať rokov z 20 na 40 („čo ak vystrelí?“), zvážte, že účinnosť reklamy už klesol trikrát. Keďže na VKontakte je trikrát viac používateľov vo veku od 20 do 30 rokov ako od 30 do 40, budú si vašu reklamu zobrazovať častejšie, no z týchto zobrazení nebude mať žiadny zmysel (konverzie).

2) Stanovte si limity na výdavky. Veľmi sa mi nepáči, že VKONTAKTE nemôže plánovať relácie, ako je kontextová reklama, ale môžete a mali by ste obmedziť svoj rozpočet všetkými dostupnými spôsobmi.

3) Dávajte pozor na časy predstavení. Reklamovať niečo v noci alebo skoro ráno je takmer zbytočné. Budú premietania. Možno tam budú aj kliknutia. Nedôjde k žiadnej konverzii.

4) Otestujte každú reklamu. Test znamená zobrazenie novej reklamy s veľmi malým limitom. 100 rubľov za novú reklamu stačí na to, aby ste pochopili, či to funguje alebo nie.

Trochu o osobnej metóde hodnotenia účinnosti cielenej reklamy v VK. com

Vyčerpáme 100 rubľov z rozpočtu, pozrite sa na CTR reklamy:

  • ak je nad 0,2 % - dobrá reklama
  • ak v rozmedzí 0,1 – 0,2 % – vyžaduje zlepšenie (zmeny v názve alebo popise)
  • všetko pod 0,1 % ide do košíka

Tretia fáza: doladenie cielenej reklamy na VKontakte.

Poviem vám to na osobnom príklade existujúcej reklamnej kampane VKontakte. Inzerujem sezónne detské oblečenie - bundy, obleky, overaly. Kampaň vedie k jednej ponuke CZA. Ide o relatívne lacný produkt, sezónny dopyt, navyše mám ročného syna a veľmi dobre poznám obavy cieľového publika o osobu jeho mamy :)

a)Štart štandardného nastavenia

b)Nahrajte obrázok, vymyslite názov a text

Niekoľko nuancií:

  • Titulok je vždy výzvou na akciu!
  • Popisný text – odhalí celú podstatu vášho návrhu
  • Na obrázku je 80% technickej úspešnosti každej konkrétnej reklamy (ako pri teaserovej reklame). Je lepšie stráviť ďalších 10 minút hľadaním obrázka s úžasným efektom, než plytvať rozpočtom.

c)Nastavenia zacielenia

V tomto prípade o geografii, demografii a rodinnom stave presne viem, čo treba uviesť, pretože... Niektoré sú známe z vlastnej skúsenosti, niektoré sú priamo uvedené na ponukovej stránke internetového obchodu.

Pozor: ak napríklad môžete pre svoj produkt určiť, že polovica zákazníkov je z Omska a Novosibirska a druhá polovica z iných miest Ruskej federácie, uveďte iba tieto dve mestá a nie viac.

Jednoznačne tu platí princíp koncentrácie, ktorý funguje aj pri všetkých ostatných parametroch cielenia (vek, pohlavie, rodinný stav, záujmy atď.). Vašou úlohou je pozbierať smotánku svojej cieľovky a prestrieľať sa do prvej desiatky a nie dúfať, že príde možno šesťdesiatročný pán z Kukuevska a kúpi svojmu vnukovi ako darček zimnú bundu. Neprídu! Nestihne to včas! Váš rozpočet sa minie oveľa skôr...

Myslíme, myslíme a myslíme! Do akých komunít môžu patriť matky, ktorým predávame zimné bundy? Aké kľúčové slová môžete použiť na ich nájdenie pri vyhľadávaní v komunitách VKontakte?

Príklad vyhľadávania:

Ešte raz zdôrazňujem: musíte prejsť všetkými bodmi zacielenia, premýšľať o každom a „lízať“ každý jeden. V tejto reklame som nenastavil veci ako „Aplikácie a stránky“, „Pohľad na svet“, „Vzdelávanie“ atď. Tieto body tu nebudú potrebné. Ale v každom konkrétnom prípade môže byť nastavenie iné: je vhodné ponúknuť dobré fotoaparáty fotografom, informačné produkty o ezoterike ľuďom s vyšším vzdelaním a nové telefóny študentom a stredoškolákom. V tejto veci nie sú žiadne maličkosti.

e) Publikum a sadzby

Minimálne publikum na testovanie cielenej reklamy je 20 000 ľudí a viac. Ak je cieľové publikum menšie, je to zlé, pretože reklamy sa tým istým ľuďom zobrazia viackrát, čo povedie k poklesu CTR. Viac je skvelé, hlavné je snažiť sa čo najmenej zaujať necieľových používateľov.

V príklade reklamy, ktorú som dal, to dopadlo takto:

Viac ako 50-tisícové publikum je normálne.

O odporúčanej cene: Na snímke obrazovky je cena odporúčaná pri nastavení „za zobrazenia“, to znamená, že sa odporúča nastaviť túto cenu na 1 000 zobrazení. Zvyčajne ho nastavujem okolo stredu odporúčaného rozsahu. Na internete sa dá nájsť množstvo rád, že nastavenie pre impresie je neprofesionálne a nesprávne a cena sa dá nastaviť oveľa nižšie ako je odporúčaná...komu uveríte je len na vás. Neveril by som nikomu (vrátane autora tohto článku :)), ale všetko by som otestoval a overil z vlastnej skúsenosti. Osobne pracujem na zobrazeniach a dávam ponuky na cielené reklamy VKontakte týmto spôsobom, pretože:

1) Zlá reklama nezíska CTR, a to ani v prípade kliknutí alebo zobrazení. Ak je CTR nízke, treba popracovať na obrázku, nadpise, texte, podmienkach zacielenia, ale spôsob platby s tým nemá nič spoločné.

2) Nastavenie spôsobu platby „za impresie“ vám umožní získať skutočne cielených návštevníkov z VKONTAKT oveľa lacnejšie ako pri akomkoľvek inom type reklamy. Mám nejaké štatistiky o rôznych ponukách a môžete tomu veriť alebo nie, ale bežný „živý“ prevod v priemere 3-4 rubľov v produktovej oblasti s tvrdou konkurenciou nie je možné získať nikde inde.

3) Ak sa pokúsite ušetriť a nastavíte cenu nižšiu ako je odporúčaná, CTR aj veľmi dobrej reklamy začne veľmi rýchlo klesať. Kto nevie, čo je CTR? Tým pádom nedôjde k žiadnej úspore a dobrá reklama sa dá ľahko premrhať.

Posledný detail nastavenia: Nezabudnite zaškrtnúť políčko „obmedziť na 100 zobrazení na osobu“. Ak používateľ neklikne po 100 pozretiach, je logické, že po 1000 už neklikne, zrejme ho vaša reklama jednoducho nezaujíma.

Štvrtá fáza: Uložte reklamu, kliknite na „spustiť“ a ide na moderovanie. Moderovanie VKONTAKTE je zvyčajne veľmi rýchle, od niekoľkých minút až po niekoľko hodín.

Potom sa začnú premietania. Po teste 100 rubľov rozpočtu vyhodnotíme reklamy a necháme ich fungovať, iba tie, ktoré presiahli CTR 0,2%

Ak je všetko vykonané správne, po niekoľkých hodinách môžete v štatistike VKONTAKT vidieť nasledujúce čísla:

A o pár hodín neskôr sú štatistiky predaja nasledovné:

100% v maloobchode je úplne normálny výsledok.

To je na dnes všetko :).

Ak ste sa zaregistrovali pomocou môjho odkazu na sprostredkovanie, začali ste pracovať a testovali reklamy za najmenej 100 dolárov, ale niečo vám nefungovalo, môžete zaklopať na môj e-mail [chránený e-mailom] a skúsim ti poradiť zadarmo (ak to bude v mojej kompetencii).

Pre všetky ostatné prípady sú podmienky konzultácie popísané na stránke

Zdravím všetkých čitateľov a návštevníkov blogu. Už sme diskutovali o značnom množstve tém. Tento článok nebude výnimkou, dnes si povieme niečo o cielenej reklame.

V kontakte s je sociálna sieť, ktorá sa stala mimoriadne populárnou nielen u nás, ale aj v iných krajinách. Okrem toho, že je to skvelé miesto na zdieľanie informácií, je to aj platforma pre reklamu. V súčasnosti existujú na VKontakte dva typy reklamy:

  • cielené;
  • v komunitách.

V tomto článku sa budete môcť zoznámiť s výhodami a vlastnosťami cielenej reklamy.

Tento typ reklamy je veľmi efektívny pre veľké firmy aj malé firmy, ktoré plánujú propagovať svoju značku, produkt alebo službu. Cielená reklama sa v dnešnej dobe stala pomerne populárnou a drží si prvenstvo medzi online propagačnými nástrojmi.

Zacielenie a remarketing

Zvláštnosťou cielenej reklamy je, že nie je viazaná na obsah stránky, ale na určitú skupinu ľudí podľa stanovených kritérií – vek, pohlavie, bydlisko a iné.

Medzi jeho ďalšie výhody stojí za to zdôrazniť:

  • flexibilné nastavenia. Môžete nezávisle nakonfigurovať vek, pohlavie, záujmy, vzdelanie, ako aj geografiu používateľov, ktorým sa budú reklamy zobrazovať;
  • schopnosť inzerovať bez internetového zdroja. Táto výhoda je skutočným prínosom pre rozvoj obchodných projektov. Namiesto webovej stránky môžete vytvoriť skupinu, do ktorej prejdú cieľoví klienti;
  • vytváranie špecifických reklám pre každú skupinu zvlášť.

Cielená reklama VKontakte je veľmi efektívny. Používatelia totiž o sebe poskytujú čo najviac informácií, čo im umožňuje obmedziť okruh ľudí, ktorým sa to bude vysielať. Ak to porovnáte s inými typmi reklamy, cielená reklama vás poteší širokou dostupnosťou nástrojov, dostupnými cenami, ako aj serióznou databázou o každom používateľovi. Nechýba ani remarketing, ktorý vám umožní udržať si používateľa, kým neuskutoční nákup.

Náklady na cielenú reklamu

Platba za zobrazenia sa považuje za lacnejšiu možnosť, ale je lepšie ju nepoužívať na propagáciu nových projektov. Veď ani 100 000 prechodov nezaručí efektivitu. Najlepšie sa používa pre reklamy, ktoré boli testované a je možné na ne kliknúť.

Rozpočet na cielenú reklamnú kampaň je najmenej 500 rubľov. Odborníci ale odporúčajú investovať veľké množstvo peňazí do propagácie. Asi 10 tisíc rubľov. O tom, koľko peňazí bude za zobrazenie účtované, rozhoduje každý sám. Čím je však cena vyššia, tým je väčšia šanca, že to cieľové publikum bude môcť vidieť.

KATEGÓRIE

POPULÁRNE ČLÁNKY

2023 „kingad.ru“ - ultrazvukové vyšetrenie ľudských orgánov